Wąż Urubos.

Jak zwykle żegna mnie smutnym spojrzeniem. Zamykam drzwi i przekręcam klucz w zamku

Naciskam guzik od windy i przez pochlapaną srebrną farbą szybę, którą ktoś, kiedyś pomalował jej drzwi, zaglądam w głąb szybu.

Dotykam czołem szkła i widzę migającą czerwoną diodę zbliżającą się do mnie powolnym ruchem.

Wsiadam do środka i wciskam przycisk oznaczony literą P.
Opieram się plecami o ścianę. Mam prze sobą lustro z obtłuczonym rogiem przyklejone do płyty drewnopodobnej.

Nie wyglądam dobrze. Moja skóra jest szara, a spojrzenie puste. Odruchowo poprawiam krawat.

Spuszczam wzrok. Moje buty wyglądają idealnie.
Jak zawsze.

Teraz przychodzi chwila, kiedy mogę zadać sobie pytanie, które niezmiennie zadaje sobie każdego dnia, właśnie w tym momencie.

– Ciekawe, co złego spotka mnie dzisiaj?

Nie muszę udzielać sobie na nie odpowiedzi, ani nawet zastanawiać się, jak mogła by ona brzmieć. Winda staje, mój moment zawieszenia między niebem a ziemią właśnie się skończył.

Wysiadam.
Ciemnym korytarzem kieruję się w kierunku plamy światła na jego końcu.


2 responses to “Wąż Urubos.

  • sanooomka

    jest coś niesamowitego w Twoim sposobie opisywania rzeczy zwyczajnych.

  • love.eee

    Wciąż sobie powtarzam: znajdź swojego kota, któremu powiesz absolutnie wszystko. Najlepszy jest żywy, ale on wodzi oczami za kimś innym w moim domu i nie owija ogona wokół mojej łydki. Muszę zadowolić się sieciowym, ale to nie to!!! No zupełnie nie to! Jak stąd do nieskończoności.
    A propos. Kiedyś chciałam rozgryźć pierwotny archetyp: „Uroboros – Wielka Krągłość”. Przekopałam się przez dwie mitologie i nie znalazłam wskazówek do tej zależności, oprócz kształtu. Więc przyjęłam to, co już wymyślone i na tym poprzestałam, aie lubię tego stanu.

Skomentuj

